dag 3 zaterdag 26 september.

Gisteravond dus vroeg naar bed gegaan en geslapen tot vanochtend 6 uur doordat er op de gong van de klokketoren naast het hotel geslagen werd.
Dit wordt gedaan om aan te geven dat de monnikken hun ronde gaan doen met hun bedelnap.
We zitten hier nu op het balkon van het hotel en hebben uitzicht over de Mekong de grens tussen Thailand en Laos.
Straks na het ontbijt lopen we naar boot (bagage word gebracht) en gaan we Laos in.
Na het ontbijt de bagage in de pick-uptruck gezet en de lunchpakketten opgehaald bij de receptie .
De Bagage wordt vooruit gebracht naar de Mekong waar we met de smalle bootjes zijn over gestoken naar Laos.
Eenmaal aan de overkant eerst de visa geregeld en geld gewisseld, de munteenheid is hier Kip en je krijgt er wel 12200 voor €1,00 dus we zijn eigenlijk allemaal miljonair.
Na de afhandeling aan de grens in de bus gestapt die ons naar het hotel in Luang Namta zal brengen .
De trip hier naar toe is 195 kilometer en zal volgens de Gids (die in Laos stond te wachten 7 uur in beslag nemen .
Dit lijkt lang maar voor Laotiaanse begrippen is dit best wel snel, de weg gaat namelijk door de bergen met best wel een groot stijgingspercentage en op sommige plekken niet zo,n erg best wegdek.
Het is wel een mooie rit door een heel mooi groen landschap (dit is een voordeel als je in dit seizoen reist ).
Rond 17.00 uur aangekomen in het hotel waar we de dag van morgen even doorgenomen hebben ,i.v.m de wandeling van de komende 3 dagen.
’s Avonds heerlijk gegeten in een van de vele restaurants die dit plaatsje heeft en toch maar weer op tijd naar bed omdat morgen om 6 uur het ontbijt geserveerd word, zodat we om 7 uur weer in de bus kunnen om naar Vieng Pouka te gaan waar we aan de trekking gaan beginnen.
Klik hier voor de foto's van deze dag